Sommarlov

Efterlängtade lovet är här, och det är vi alla förtjänta! Jag fick toppen betyg, även om vissa lärare sätter ++ istället för att höja ett snäpp, lite snälla kan dom ju vara när det är slutbetyg, men nejdå!

Dagen började med att göra i ordningen mig här hemma med stress och sånt som brukar hända när man har mycket att göra. Några kompisar kom hit, vi tog kort, jag med min fina långklänning och dom med sina söta klänningar. Vi åkte till skolan, gick i led till kyrkan, jag med Carl, och höll i fanan. Jag blev representanten i vår klass. Det gick bra, tack gode gud. Vi gick tillbaka till klassrummet, alla lärare in, vi elever på plats, jag gav blommor till lärarna och vi fick betyg. Vi tog klassfoto, jag fick stå bakom två långisar, så tror inte jag syns på något av korten.

Fortsatte till stan och åt mat med familjen på kinarestaturang, vidare till utspringet av studenten och träffade sedan girlsen i klassen och vi träffade ännu mer folk från klassen. Köpta powerking och chips, snackade med pratsamma studenter och sedan gick vi ner till stan där vi träffa mycket trevligt folk under kvällen. De flesta glaà i hatten, men jag och mina kompisar drack inte en droppe. Precis som det ska va, vi kan ha roligt utan alkohol.

Idag vaknade jag när jag bara sovit i 6 timmar, pigg som attan, satte mig på cykeln till friidrottsträningen och nu sitter jag här, i mina finfina träningskläder. Bilder från skolavslutningen kommer så fort mina kära vänner skickat dom till mig.

Jag hade långklänning på mig! Så fint, somrigt, modernt, och vackert. Jag hade dock ganska mycket ångest för hur jag skulle se ut, här i min stad kan jag ju inte skryta med att många direkt är modemedvetna. Alla, eller många ser nästan likadana ut, chinos, converse, oversixe tees och linnen som går över rumpan, eller helt enkelt vanliga klassiska kläder.     
Det är inte många som vågar vara sig själva eller följa modet om inte någon annan använt det först, typ som min lånklänning nu då. Sånt gillar inte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0