Samhäll vs ekonomi

Sol sol sol..äntligen är det sommar här i Västervrik! Jag och några tjejor ska dra ut till Lögabergen snart med mopparna och glassa. Så härligt! :)

Klockan är bara lite över 12 och jag har faktiskt varit ute och tränat med Lovisa&Elinor, 5 km blev det i skogen och lite styrka på det. Lovisa som har valt samhäll-ekonomi har tänkt att byta till samhäll-samhäll, skulle vara sjukt kul att komma i samma klass som henne!  Dessutom på ekonomi linjen finns det inte alls lika många valbara kurser som samäll och de som finns är bara inom företagande, och om man varken vill bli ekonom eller företagare så anser jag att det är en ganska onödig linje.

Det blivit en slags "trend" att gå ekonomi, så många som kommer gå där är inom samma kompiskrets, vilket jag tycker är tråkigt....man vill ju träffa nya kompisar till gymnasiet! Right? 
 

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2012-01-12 @ 23:06:20
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0